Wooh : « Werken maakt je gezond, Wooh houdt je gezond»

wooh odb“Details zorgen voor perfectie en perfectie is geen detail” , zei Leonardo da Vinci ooit.

En dat is precies hoe Marc Steinmetz, oprichter van Wooh, naar zijn activiteiten kijkt. Hij ontvangt ons in zijn kantoor en geeft ons een rondleiding in zijn showroom van ruim 1500 m².

Wooh zag het daglicht in februari 2007. Vandaag is het bedrijf een van dé referenties in België op het vlak van projectstudies (architectuur, afwerking en meubelen).
De afgelopen vijftien jaar is Wooh blijven evolueren om zijn klanten een totaaloplossing te bieden voor de inrichting van hun werkruimte. Daar hoort ook een leveringsdienst bij met keuze uit maar liefst 15.000 kantoormeubelen en -benodigdheden.

Het bedrijf wil een definitieve oplossing bieden die zowel kantoormeubilair en -benodigdheden als de afwerking omvat, met voor elke klant een professionele contactpersoon die gespecialiseerd is in de specifieke sector.

De eerste stappen van een groot avontuur

Ik begon heel eenvoudig: ik huurde een oude garage in Braine l’Alleud, gaf de muren een likje verf en vernieuwde de vloer. Daarna zette ik een paar bureaus in de ruimte en voilà: in minder dan 12 uur was Wooh geboren! Ik ging ervan uit dat we met 2 of 3 collega’s zouden werken, maar vandaag zijn we met 23 voltijdse werknemers.

Na een professionele heroriëntering wou Marc even pauzeren en wat tijd voor zichzelf nemen. Maar het lot besliste daar anders over…

Hij ging een pc kopen in een winkel en vond de locatie heel interessant. Hij kreeg meteen een idee voor een project. Hij informeerde naar een eventuele overname. Dezelfde avond nog werd hij opgebeld om te zeggen dat het pand onmiddellijk beschikbaar was.

Dat is in een notendop het verhaal achter de lancering van Wooh. Marc Steinmetz had nooit kunnen dromen dat zijn project zo’n succes zou worden toen hij in een opwelling zijn eigen bedrijfje opende.

“Ik heb verstand van meubels en zat al jaren in het vak van de kantoorbenodigdheden. Dus besloot ik Wooh nieuw leven in te blazen en verder te groeien.”

Zo begon Wooh steeds groter en uitgebreider te worden.

Gezien het succes van zijn bedrijf, besloot hij te diversifiëren door zijn aanbod uit te breiden. Hij opende een tweede showroom in Waterloo, waar hij meubelen uit een hogere prijsklasse aanbiedt en bedrijven adviseert als binnenhuisarchitect met een bijkomende expertise in decoratie en Home Office.

“Ik heb besloten onze activiteiten voornamelijk op B2B-projecten te richten.”

Met de richting die hij was ingeslagen, waren kwaliteit en een focus op bedrijven essentieel voor de continuïteit van zijn activiteiten. Dus toen zijn huurcontract ten einde liep, besloot hij een stuk grond te kopen en binnen een jaar een nieuw pand te bouwen, dat hij in januari 2016 in gebruik nam.

Wilt u de vrijheid hebben om al uw energie te wijden aan het opbouwen of ontwikkelen van uw bedrijf? De experts van de ODB zijn uw bondgenoten in de snel veranderende economie waarin wij leven.????

Contacteer ons nu:

Door ons contactformulier in te dienen, geeft u ons het recht uw persoonlijke gegevens op te slaan in de ODB database. Deze informatie wordt alleen gebruikt om te reageren op de verzoeken die u in ons contactformulier hebt uitgedrukt en om u onze nieuwsbrieven te sturen. Geen informatie over u wordt aan derden bekendgemaakt. U kunt altijd afmelden voor onze e-maillijst door de optie “unsubscribe” te selecteren onderaan de nieuwsbrief.